środa, 31 lipca 2013

Botwinka

Dziś na życzenie mojej córki botwinka.
Jako, że miałem w planie gotowanie rosołu, to użyłem właśnie rosołu jako bazy.
Oczywiście można przygotować botwinkę na wodzie lub na kostce bulionowej.
Ponieważ uwielbiam ziemniaki, moja botwinka jest z ziemniakami.

Dziś podaję przepis na wersję z rosołem.

Składniki

  1. 2 l. rosołu (może być z kostki)
  2. pęczek botwiny
  3. 1 ząbek czosnku
  4. sok z cytryny
  5. 4-5 ziemniaków
  6. pęczek koperku
  7. śmietana lub jogurt
  8. 4 jajka ugotowane na twardo
  9. zakwas buraczany
  10. sól
  11. pieprz
Przygotowanie

Do garnka wlewam rosół i podgrzewam. Jeśli botwina ma buraki to w pierwszej kolejności odcinam buraki, obieram, myję, kroję w kostkę i wrzucamy do garnka. W międzyczasie obieram, myję i kroję w kostkę ziemniaki i wrzucam do garnka. Dodaję również ząbek czosnku. Buraki są nieco twardsze więc muszą gotować się nieco dłużej. Po włożeniu ziemniaków ustawiam minutnik na 10 minut. Od pozostałej botwiny oddzielam łodygi, myję i kroję w krótkie słupki.

Jak minutnik zadzwoni, wrzucam pokrojone łodygi do zupy i ustawiam minutnik na 10 minut.

W międzyczasie myję liście i kroję, żeby je nieco zmniejszyć.

Po sygnale minutnika, wrzucam liście do zupy i gotuję jeszcze 2 minuty. W tym czasie siekam koper i wrzucam do zupy. Dodaję zakwas buraczany, sok z cytryny, odrobinę cukru. Wyłączam gaz.

Do miseczki wlewam śmietanę lub jogurt, dodaję 1 łyżkę wazową gorącej zupy i dokładnie mieszam (hartowanie śmietany). 




Tak przygotowaną śmietanę, dodaję do zupy dość solidnie mieszając. Na koniec dodaję pokrojone w kostkę, ugotowane jajka. 

Oczywiście można dodać połówki lub ćwiartki jajek na talerze, ja jednak wolę posiekane jajka wrzucone do zupy.

Podaję na gorąco.



SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz