środa, 14 sierpnia 2013

Makaron ze szpinakiem

Prosty w przygotowaniu, zdrowy i stosunkowo szybki obiad, a jednocześnie smaczny i dobry na upały -
makaron ze szpinakiem i kawałkami piersi z kurczaka.

Składniki na 2 osoby


  1. 1 pierś z kurczaka lub odpowiednia ilość piersi z indyka
  2. 2 kilka suszonych pomidorów w oliwie
  3. makaron penne
  4. szpinak - około 80 dkg
  5. papryka ostra 
  6. 1 ząbek czosnku
  7. kilka pomidorków koktajlowych
  8. starty żółty ser - ja użyłem oscypek
  9. sól
  10. olej do smażenia - ja użyłem oliwy, w której były pomidory

 Przygotowanie

Mięso myjemy, suszymy  i kroimy na mniejsze kawałki - wielkość według upodobań. Możemy delikatnie posolić. Na patelnię wlewamy olej i wrzucamy pokrojone mięso. Smażymy przez kilka minut. Ja użyłem mięsa z indyka, a zatem smażyłem nieco dłużej.



W międzyczasie kroimy pomidory suszone w paski i dodajemy na patelnię. Następnie kroimy paprykę ostrą. Można użyć tylko kawałek papryczki, żeby potrawa nie była zbyt ostra. Dodajemy do mięsa i smażymy przez chwilę. Zdejmujemy z ognia i odstawiamy.
Gotujemy makaron zgodnie z instrukcją.

Starannie myjemy i suszymy szpinak. Na drugiej patelni rozgrzewamy olej i wrzucamy posiekany czosnek a po chwili dodajemy szpinak. Jeśli mamy młody szpinak, wrzucamy w całości  w przeciwny razie usuwamy twarde łodygi.
Szpinak z delikatnie solimy i dusimy przez chwilę, dopóki nie zmięknie. Następnie przekładamy na durszlak, żeby pozbyć się nadmiaru płynu.

Kiedy makaron i szpinak są gotowe, wstawiamy na ogień patelnie z mięsem, dodajemy odcedzony makaron i smażymy przez kilka sekund. Następnie dodajemy szpinak, mieszamy i trzymamy na ogniu przez chwilę.

Pomidorki koktajlowe myjemy i kroimy na ćwiartki a następnie wrzucamy do potrawy.  Zdejmujemy z ognia i podajemy. Na talerzach, potrawę posypujemy startym żółtym serem.



SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz